Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Gost
|
Postano: 20:17 pon, 24. 4. 2006 Naslov: Softversko inžinjerstvo |
|
|
Želim se ovim putem zahvaliti našem dragom profesoru Mangeru na prekrasnoj ideji da se skuplja 50% dolazaka na njegova predavanja, ukoliko, naravno, želimo potpis. Htio sam se za isto, zahvaliti na forunu od dotičnog kolegija, no takvo što ne postoji (vjerojatno nema potrebe za komunikacijom sa studentima, kad smo na satovima s.i. svi kao jedna veeelika sretna obitelj i nikome nije problem bilo što pitati našeg dragog profesora, a ako nam već profesor ima što izvanredno poručiti, za to služi oglasna ploča- ne(?)). Sada ćemo svi biti ispunjeni srijedom u podne, sa dva sata slušanja (ili čitanja, kako za koga) lektire.
Želim se ovim putem zahvaliti našem dragom profesoru Mangeru na prekrasnoj ideji da se skuplja 50% dolazaka na njegova predavanja, ukoliko, naravno, želimo potpis. Htio sam se za isto, zahvaliti na forunu od dotičnog kolegija, no takvo što ne postoji (vjerojatno nema potrebe za komunikacijom sa studentima, kad smo na satovima s.i. svi kao jedna veeelika sretna obitelj i nikome nije problem bilo što pitati našeg dragog profesora, a ako nam već profesor ima što izvanredno poručiti, za to služi oglasna ploča- ne(?)). Sada ćemo svi biti ispunjeni srijedom u podne, sa dva sata slušanja (ili čitanja, kako za koga) lektire.
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
frrr Forumaš(ica)
Pridružen/a: 14. 04. 2004. (19:17:12) Postovi: (47)16
Lokacija: Winterfell
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
Postano: 18:27 sri, 26. 4. 2006 Naslov: predavanja iz Softverskog |
|
|
Evo, ja nisam napisao prvi post ali pokušati ću razjasniti neke stvari.
Prvo, termin je prebačen na srijedu tek nakon dosta tjedana. Do tada se
poklapao sa vježbama iz Upravljanja Softverskim projektima. Stoga
je posjećenost bila još i manja (recimo ja bi najvjerojatnije dolazio na predavanja, čisto kontinuiteta radi, a ovako nisam). A kad je termin napokon pomaknut u razumno vrijeme, puno ljudi je već bilo u tolikom zaostatku da više nisu htjeli dolaziti na predavanja (opet, ja sam među tim ljudima).
Što se samih predavanja tiče, evo par riječi bez nepotrebnog i neumjesnog sarkazma.
Mislim da je kolega povukao paralele s lektirom zbog činjenice da cca. 90% izgovorenog na predavanjima 100% odgovara onome što piše u skripti. S tim da moram napomenuti da je skripta stvarno dobra, svaka čast, samo što predavanja po navedenoj formuli stvarno čine dolazak na predavanja nepotrebim.
Zbog svega navedenog smatram da profesor baš i nema previše razloga inzistirati na dolasku. A kvota od 50% je besmislena. Mislim, kao da će 50% predavanja ikome koristiti. Znači, ili 0% ili 90+%...
I još jedna stvar, neovisno o kolegiju i predavaču:
zašto profesori ne privlače studente na predavanja njihovom kvalitetom i
zanimljivošću nego sankcijama? Mislim, ako na predavanjima nema ljudi onda valjda nije stvar u studentima već ili u terminu (kao što sam gore objasnio za ovaj slučaj) ili u predavaču (copy paste prethodne zagrade). Pa ima ljudi čija su predavanja uvijek dupkom puna...
I to bez ikakvih sankcija...
Evo, ja nisam napisao prvi post ali pokušati ću razjasniti neke stvari.
Prvo, termin je prebačen na srijedu tek nakon dosta tjedana. Do tada se
poklapao sa vježbama iz Upravljanja Softverskim projektima. Stoga
je posjećenost bila još i manja (recimo ja bi najvjerojatnije dolazio na predavanja, čisto kontinuiteta radi, a ovako nisam). A kad je termin napokon pomaknut u razumno vrijeme, puno ljudi je već bilo u tolikom zaostatku da više nisu htjeli dolaziti na predavanja (opet, ja sam među tim ljudima).
Što se samih predavanja tiče, evo par riječi bez nepotrebnog i neumjesnog sarkazma.
Mislim da je kolega povukao paralele s lektirom zbog činjenice da cca. 90% izgovorenog na predavanjima 100% odgovara onome što piše u skripti. S tim da moram napomenuti da je skripta stvarno dobra, svaka čast, samo što predavanja po navedenoj formuli stvarno čine dolazak na predavanja nepotrebim.
Zbog svega navedenog smatram da profesor baš i nema previše razloga inzistirati na dolasku. A kvota od 50% je besmislena. Mislim, kao da će 50% predavanja ikome koristiti. Znači, ili 0% ili 90+%...
I još jedna stvar, neovisno o kolegiju i predavaču:
zašto profesori ne privlače studente na predavanja njihovom kvalitetom i
zanimljivošću nego sankcijama? Mislim, ako na predavanjima nema ljudi onda valjda nije stvar u studentima već ili u terminu (kao što sam gore objasnio za ovaj slučaj) ili u predavaču (copy paste prethodne zagrade). Pa ima ljudi čija su predavanja uvijek dupkom puna...
I to bez ikakvih sankcija...
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 20:41 sri, 26. 4. 2006 Naslov: Re: predavanja iz Softverskog |
|
|
[quote="Anonymous"]I još jedna stvar, neovisno o kolegiju i predavaču:
zašto profesori ne privlače studente na predavanja njihovom kvalitetom i
zanimljivošću nego sankcijama?[/quote]
Nazalost mislim da su sankcije nuzno zlo, pogotovo u Bolonjskom rezimu u kojem studente treba natjerati da ispite polazu odmah, a ne tek kad zagusti. Bilo bi lijepo kad bi se kvalitetom predavanja mogla postici posjecenost nastave i motivirati sve studente na samostalan rad potreban za svladavanje gradiva tokom semestra. Moje je iskustvo da je za znacajan postotak studenata trenutak kad se pocinju pripremati dan-dva prije kolokvija/ispita (necu sad spominjati imena :zelenizub:), a dolaske na predavanja, zadace i ostale obaveze odradjuju tocno u onoj mjeri koja je propisana kao uvjet za potpis. Mislim da se to moze pripisati ljudskoj psihologiji - i sam cesto odgadjam poslove koje ne volim do zadnjeg casa.
Anonymous (napisa): | I još jedna stvar, neovisno o kolegiju i predavaču:
zašto profesori ne privlače studente na predavanja njihovom kvalitetom i
zanimljivošću nego sankcijama? |
Nazalost mislim da su sankcije nuzno zlo, pogotovo u Bolonjskom rezimu u kojem studente treba natjerati da ispite polazu odmah, a ne tek kad zagusti. Bilo bi lijepo kad bi se kvalitetom predavanja mogla postici posjecenost nastave i motivirati sve studente na samostalan rad potreban za svladavanje gradiva tokom semestra. Moje je iskustvo da je za znacajan postotak studenata trenutak kad se pocinju pripremati dan-dva prije kolokvija/ispita (necu sad spominjati imena ), a dolaske na predavanja, zadace i ostale obaveze odradjuju tocno u onoj mjeri koja je propisana kao uvjet za potpis. Mislim da se to moze pripisati ljudskoj psihologiji - i sam cesto odgadjam poslove koje ne volim do zadnjeg casa.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
Postano: 23:00 sri, 26. 4. 2006 Naslov: |
|
|
Da, da, slažem se da ljudska psiha ima snažnu težnju konvergencije k lijenosti :).
No, barem prema mojim iskustvima, kvalitetna predavanja su vrlo posječena, a ona kvalitetna nisu. Znači, kvaliteta definitivno ima veliku statističku tezinu.
A što se Bolonje tiče, Režim (sa velikim R) i Natjeravanje (sa velikim N)
su, barem meni, katastrofa. Iako sam, hvala zeusu, izbjegao tu pošast.
Pa neke ispite sam dao puctajem prsta a za neke dobrano učio. I zašto bi me sada Režim masirao sa obavezama za dotične predmete. Bolonja donosi kolokvije. Ali, na mnogim predmetima je već uveden kolokvij neovisno o Bolonji. I ti kolokviji imaju vise nego dobar odaziv, znaju ljudi sta je korisno i pametno. Ja sam iskoristio oko 80% tih pruženih mogućnosti. Što se ostatka tiče, procjenih da mi kolokviji ne olakšavaju ništa. Ali opet je statistika jako dobra za neobavezne kolokvije. Što se tiče uključivanja studenata u nastavu ima mnogo drugih mehanizama a mi eto isfuravamo isključivo Bolonju, po mojem mišljenju prebrzo i prežestoko i zato da bi se pokazali kao dobri Evropejci.
Ali to je vec offtopic.
A fax-obaveze koje ne volim i ja odgađam do zadnjeg časa.
Ali ih odradim i oduzmu mi znatno manje vremena nego što bi napravili
da su cjelosemestralna masaža (jer ih odradim ljevom nogom, začepljenog nosa i sretan sam zbog toga). A ono što volim, pratim i učim.
No naravno, 80% studenata nema ni mrve ljubavi prema svojoj disciplini
pa izgleda da je onda ipak šiba rajski izum :(
Dva loša ubiše Miloša. 80% loših uguraše 20% Miloša u Bolonju :(
ali, mene su preskočili
:D
Da, da, slažem se da ljudska psiha ima snažnu težnju konvergencije k lijenosti .
No, barem prema mojim iskustvima, kvalitetna predavanja su vrlo posječena, a ona kvalitetna nisu. Znači, kvaliteta definitivno ima veliku statističku tezinu.
A što se Bolonje tiče, Režim (sa velikim R) i Natjeravanje (sa velikim N)
su, barem meni, katastrofa. Iako sam, hvala zeusu, izbjegao tu pošast.
Pa neke ispite sam dao puctajem prsta a za neke dobrano učio. I zašto bi me sada Režim masirao sa obavezama za dotične predmete. Bolonja donosi kolokvije. Ali, na mnogim predmetima je već uveden kolokvij neovisno o Bolonji. I ti kolokviji imaju vise nego dobar odaziv, znaju ljudi sta je korisno i pametno. Ja sam iskoristio oko 80% tih pruženih mogućnosti. Što se ostatka tiče, procjenih da mi kolokviji ne olakšavaju ništa. Ali opet je statistika jako dobra za neobavezne kolokvije. Što se tiče uključivanja studenata u nastavu ima mnogo drugih mehanizama a mi eto isfuravamo isključivo Bolonju, po mojem mišljenju prebrzo i prežestoko i zato da bi se pokazali kao dobri Evropejci.
Ali to je vec offtopic.
A fax-obaveze koje ne volim i ja odgađam do zadnjeg časa.
Ali ih odradim i oduzmu mi znatno manje vremena nego što bi napravili
da su cjelosemestralna masaža (jer ih odradim ljevom nogom, začepljenog nosa i sretan sam zbog toga). A ono što volim, pratim i učim.
No naravno, 80% studenata nema ni mrve ljubavi prema svojoj disciplini
pa izgleda da je onda ipak šiba rajski izum
Dva loša ubiše Miloša. 80% loših uguraše 20% Miloša u Bolonju
ali, mene su preskočili
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
Postano: 23:45 sri, 26. 4. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="Anonymous"]No, barem prema mojim iskustvima, kvalitetna predavanja su vrlo posječena, a ona kvalitetna nisu. Znači, kvaliteta definitivno ima veliku statističku tezinu.[/quote]
Uzmi u obzir poslovicnu pretrpanost naseg faksa (koja je posljedica prevelikih upisnih kvota o cemu sam vec puno puta pricao :bird:). Velika posjecenost, kad je predavaonica dupkom puna, u tipicnoj situaciji znaci da je doslo 60-70% studenata koji bi tamo trebali biti. "Srednja posjecenost" znaci da je doslo oko 40% od upisanih studenata, a losa posjecenost manje od 20%. Sad to spoji sa zahtjevom da 70% ili vise od upisanih polozi kolegij odmah po zavrsetku semestra.
[quote="Anonymous"]A što se Bolonje tiče, Režim (sa velikim R) i Natjeravanje (sa velikim N)
su, barem meni, katastrofa. Iako sam, hvala zeusu, izbjegao tu pošast.[/quote]
Zeus s malim z? :shock:
Taj dio price jest katastrofa. Nije zabavno biti natjeravan, ali vjeruj jos je manje zabavno natjeravati. U vojsci je najgore biti razvodnik (onaj kom je posao urlati na vojnike). Katastrofa je izmisljena da bi sprijecila jos vecu katastrofu, a to je prosjecno vrijeme studiranja od 7 godina studija koji bi trebao trajati 4 godine.
[quote="Anonymous"]Što se tiče uključivanja studenata u nastavu ima mnogo drugih mehanizama a mi eto isfuravamo isključivo Bolonju, po mojem mišljenju prebrzo i prežestoko i zato da bi se pokazali kao dobri Evropejci.[/quote]
Apsurd je u tome sto dobar dio kontinentalnih Evropćana (:wink:) muce iste visokoskolske muke kao i nas (dugo vrijeme studiranja, visoki dropout itd.). Bolonja je u velikoj mjeri kopiranje americko-britanskog sistema. Mora se priznati da je taj sistem daleko efikasniji od naseg i da ima svojih prednosti, samo je pitanje kako doci do tog cilja.
[quote="Anonymous"]Dva loša ubiše Miloša. 80% loših uguraše 20% Miloša u Bolonju :([/quote]
IMO uzrok problema nisu losi studenti. Tesko mi je vjerovati da je prosjecan americki student bolji od prosjecnog kod nas. Ocito su i kriteriji malo drugaciji, a dio razlike cini i mentalitet. "I've been working hard" kod nas se jako rijetko cuje kao argument za dobivanje prolazne ocjene. "Profesore dajte dva" obicno se pravda teskom zivotnom situacijom i slicno.
Anonymous (napisa): | No, barem prema mojim iskustvima, kvalitetna predavanja su vrlo posječena, a ona kvalitetna nisu. Znači, kvaliteta definitivno ima veliku statističku tezinu. |
Uzmi u obzir poslovicnu pretrpanost naseg faksa (koja je posljedica prevelikih upisnih kvota o cemu sam vec puno puta pricao ). Velika posjecenost, kad je predavaonica dupkom puna, u tipicnoj situaciji znaci da je doslo 60-70% studenata koji bi tamo trebali biti. "Srednja posjecenost" znaci da je doslo oko 40% od upisanih studenata, a losa posjecenost manje od 20%. Sad to spoji sa zahtjevom da 70% ili vise od upisanih polozi kolegij odmah po zavrsetku semestra.
Anonymous (napisa): | A što se Bolonje tiče, Režim (sa velikim R) i Natjeravanje (sa velikim N)
su, barem meni, katastrofa. Iako sam, hvala zeusu, izbjegao tu pošast. |
Zeus s malim z?
Taj dio price jest katastrofa. Nije zabavno biti natjeravan, ali vjeruj jos je manje zabavno natjeravati. U vojsci je najgore biti razvodnik (onaj kom je posao urlati na vojnike). Katastrofa je izmisljena da bi sprijecila jos vecu katastrofu, a to je prosjecno vrijeme studiranja od 7 godina studija koji bi trebao trajati 4 godine.
Anonymous (napisa): | Što se tiče uključivanja studenata u nastavu ima mnogo drugih mehanizama a mi eto isfuravamo isključivo Bolonju, po mojem mišljenju prebrzo i prežestoko i zato da bi se pokazali kao dobri Evropejci. |
Apsurd je u tome sto dobar dio kontinentalnih Evropćana () muce iste visokoskolske muke kao i nas (dugo vrijeme studiranja, visoki dropout itd.). Bolonja je u velikoj mjeri kopiranje americko-britanskog sistema. Mora se priznati da je taj sistem daleko efikasniji od naseg i da ima svojih prednosti, samo je pitanje kako doci do tog cilja.
Anonymous (napisa): | Dva loša ubiše Miloša. 80% loših uguraše 20% Miloša u Bolonju |
IMO uzrok problema nisu losi studenti. Tesko mi je vjerovati da je prosjecan americki student bolji od prosjecnog kod nas. Ocito su i kriteriji malo drugaciji, a dio razlike cini i mentalitet. "I've been working hard" kod nas se jako rijetko cuje kao argument za dobivanje prolazne ocjene. "Profesore dajte dva" obicno se pravda teskom zivotnom situacijom i slicno.
_________________ Vedran Krcadinac
Ljudi su razliciti, a nula je paran broj.
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin
Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3560)16
Spol:
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 0:08 čet, 27. 4. 2006 Naslov: |
|
|
To sve skupa nema veze s - jos uvijek nebolonjskim - kolegijem [i]Softversko inzenjerstvo[/i]. :ccc:
Meni, kao ni gostima ovdje, nikad nije bila jasna svrha prepisivanja vlastite skripte na plocu. :( Profesor Manger stvarno radi dobre biljeske (skripte, je l' te ;)) i steta je sto predavanja trosi na vjezbanje zgobova studenata. :(
Kad sam drzao RP2 (Motif and stuff) prije puno godina, studentima sam dao da si te biljeske fotokopiraju i onda smo vjezbe, umjesto na klasicno prepisivanje, trosili na modifikacije programa, isprobavanje raznih mogucnosti,... :) IMO, daleko korisnije nego copy/paste biljeske->ploca->papiri. :blista:
To sve skupa nema veze s - jos uvijek nebolonjskim - kolegijem Softversko inzenjerstvo.
Meni, kao ni gostima ovdje, nikad nije bila jasna svrha prepisivanja vlastite skripte na plocu. Profesor Manger stvarno radi dobre biljeske (skripte, je l' te ) i steta je sto predavanja trosi na vjezbanje zgobova studenata.
Kad sam drzao RP2 (Motif and stuff) prije puno godina, studentima sam dao da si te biljeske fotokopiraju i onda smo vjezbe, umjesto na klasicno prepisivanje, trosili na modifikacije programa, isprobavanje raznih mogucnosti,... IMO, daleko korisnije nego copy/paste biljeske→ploca→papiri.
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju.
|
|
[Vrh] |
|
Gost
|
|
[Vrh] |
|
krcko Forumaš nagrađen za životno djelo
Pridružen/a: 07. 10. 2002. (15:57:59) Postovi: (18B3)16
|
|
[Vrh] |
|
|