Prethodna tema :: Sljedeća tema |
Autor/ica |
Poruka |
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
Kruno Forumaš(ica)

Pridružen/a: 07. 11. 2003. (18:06:24) Postovi: (7B)16
Spol: 
Lokacija: RC
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
darioo Forumaš(ica)

Pridružen/a: 06. 02. 2005. (14:26:16) Postovi: (9)16
|
Postano: 10:05 ned, 26. 11. 2006 Naslov: |
|
|
Nisam ogromni stručnjak na tom području, ali pokušat ću odgovoriti na pitanje.
Kod 64kb demoa, postoji skup naredbi koji kaže grafičkoj kartici kako napraviti teksture, te kako bi one morale izgledati. Kao što primjećuješ, to je proces koji potraje prije nego li se sam demo pokrene.
Need for speed i ostale igre napravljene u zadnji par godine imaju već sve te teksture pohranjene i, naravno, daleko je jednostavnije samo "izvući" sve te teksture iz spremnika i prikazati ih, nego li on the fly sve njih izgenerirati.
Teoretski bi se igra poput Need for speed mogla bitno smanjiti raznim algoritmima za kompresiju, te čak složiti da koristi dinamičko generiranje tekstura, no mislim da bi onda morao čekati par (desetaka) minuta svaki put prije neke trke. Da ne spominjem da bi zauzetost procesora i grafičke kartice bila bitno veća i morao bi imati mrcinu da igru pokreneš u najnižoj rezoluciji. Imaš li toliko strpljenja? ;-)
Analogija u stvarnom životu: Recimo da si slikar i prodaješ slike. Neće li biti brže njih prodati ako, recimo, dođe kupac do tebe i zatraži jednu sliku koja je već gotova, nego li da ti kaže kakvu sliku želi i ti to moraš nacrtati na licu mjesta? Ovdje ne mislim na karikature koje su gotove u desetak minuta, već slike na kojima se radi danima, ako ne i tjednima ili duže.
Nadam se da je ovo bar malo pomoglo.
Nisam ogromni stručnjak na tom području, ali pokušat ću odgovoriti na pitanje.
Kod 64kb demoa, postoji skup naredbi koji kaže grafičkoj kartici kako napraviti teksture, te kako bi one morale izgledati. Kao što primjećuješ, to je proces koji potraje prije nego li se sam demo pokrene.
Need for speed i ostale igre napravljene u zadnji par godine imaju već sve te teksture pohranjene i, naravno, daleko je jednostavnije samo "izvući" sve te teksture iz spremnika i prikazati ih, nego li on the fly sve njih izgenerirati.
Teoretski bi se igra poput Need for speed mogla bitno smanjiti raznim algoritmima za kompresiju, te čak složiti da koristi dinamičko generiranje tekstura, no mislim da bi onda morao čekati par (desetaka) minuta svaki put prije neke trke. Da ne spominjem da bi zauzetost procesora i grafičke kartice bila bitno veća i morao bi imati mrcinu da igru pokreneš u najnižoj rezoluciji. Imaš li toliko strpljenja?
Analogija u stvarnom životu: Recimo da si slikar i prodaješ slike. Neće li biti brže njih prodati ako, recimo, dođe kupac do tebe i zatraži jednu sliku koja je već gotova, nego li da ti kaže kakvu sliku želi i ti to moraš nacrtati na licu mjesta? Ovdje ne mislim na karikature koje su gotove u desetak minuta, već slike na kojima se radi danima, ako ne i tjednima ili duže.
Nadam se da je ovo bar malo pomoglo.
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 12:41 pon, 27. 11. 2006 Naslov: |
|
|
Susretao sam se sa raznim demoima još na amigi 500+, ali neke od ovih texstura su full složene, ok, zvuk malo zaostaje, ali sve jedno prilično impresivno. Istina, ne bih imao strpljenja čekat... ali poanta je da sam dobio par oklada kad sam pokazivao ekipi i tvrdio da ono što gledaju ima 64 kb.... :))
Susretao sam se sa raznim demoima još na amigi 500+, ali neke od ovih texstura su full složene, ok, zvuk malo zaostaje, ali sve jedno prilično impresivno. Istina, ne bih imao strpljenja čekat... ali poanta je da sam dobio par oklada kad sam pokazivao ekipi i tvrdio da ono što gledaju ima 64 kb.... )
|
|
[Vrh] |
|
vsego Site Admin


Pridružen/a: 06. 10. 2002. (22:07:09) Postovi: (3562)16
Spol: 
Lokacija: /sbin/init
|
Postano: 13:31 pon, 27. 11. 2006 Naslov: |
|
|
[b]TI[/b] doneses file i onda se netko actually ide s [b]TOBOM[/b] kladiti koliko je taj file velik? :shock: :rrotfl:
Po pitanju "trpanja puno podataka u malo byteova", mene fascinira poznata igra [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Elite_%28computer_game%29]Elite[/url], u kojoj su se podaci o svemirima generirali (tj. nisu bili unaprijed slozeni i uzidani u igru). :shock: A u to doba niti procesorska snaga nije bila nesto impresivna, pa se nije moglo dozvoliti nista slicno danasnjoj slozenosti funkcija za generiranje... =D>
TI doneses file i onda se netko actually ide s TOBOM kladiti koliko je taj file velik?
Po pitanju "trpanja puno podataka u malo byteova", mene fascinira poznata igra Elite, u kojoj su se podaci o svemirima generirali (tj. nisu bili unaprijed slozeni i uzidani u igru). A u to doba niti procesorska snaga nije bila nesto impresivna, pa se nije moglo dozvoliti nista slicno danasnjoj slozenosti funkcija za generiranje...
_________________ U pravilu ignoriram pitanja u krivim topicima i kodove koji nisu u [code]...[/code] blokovima.
Takodjer, OBJASNITE sto vas muci! "Sto mi je krivo?", bez opisa u cemu je problem, rijetko ce zadobiti moju paznju. 
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
Postano: 22:12 pon, 27. 11. 2006 Naslov: |
|
|
[quote="vsego"][b]TI[/b] doneses file i onda se netko actually ide s [b]TOBOM[/b] kladiti koliko je taj file velik? :shock: :rrotfl:[/quote]
Hmm, ne, oklada je bila više usmena, kao: "e danas sam vidio demo u trajanju od cca8 min koji vrti 3d grafiku i svira a velik je samo 64 kb..."
-"ma se..š, kaj si ti puko?!"
-"majke mi, oš se kladit?"....
p.s. ah, elite! to sam igrao još na schneideru pred oohohoho godina, kad se sjetim, evo[url=http://www.eliteclub.co.uk/download/] linkić[/url] :((
vsego (napisa): | TI doneses file i onda se netko actually ide s TOBOM kladiti koliko je taj file velik?  |
Hmm, ne, oklada je bila više usmena, kao: "e danas sam vidio demo u trajanju od cca8 min koji vrti 3d grafiku i svira a velik je samo 64 kb..."
-"ma se..š, kaj si ti puko?!"
-"majke mi, oš se kladit?"....
p.s. ah, elite! to sam igrao još na schneideru pred oohohoho godina, kad se sjetim, evo linkić (
|
|
[Vrh] |
|
pecina Forumaš(ica)


Pridružen/a: 19. 01. 2005. (14:15:23) Postovi: (157)16
Spol: 
Lokacija: Happily traveling through space since 1986!
|
Postano: 16:51 uto, 28. 11. 2006 Naslov: |
|
|
Ideja je da nema složenih objekata niti tekstura, a niti zvukova. Sve je generirano proceduralno koristeći osnovne primitive (kocka, cilindar sfera). Teksture nisu nimalo kvalitetne ali to se ne primjeti puno.
Nadalje, korišteno je par trikova za kompajliranje (nema main funkcije već direktno ide u _crtMain, ne koristi se standard library). Također, takvi programi nisu ni zdravi jer ne čiste za sobom (manje linija koda). Plus na kraju dolazi kompresija (popularni alat je UPX).
Imaš cijelu granituru trikova koji se koriste. Ako želiš nešto impresivno, pogledaj Krieger beta2 od farbrausch-a.
Ideja je da nema složenih objekata niti tekstura, a niti zvukova. Sve je generirano proceduralno koristeći osnovne primitive (kocka, cilindar sfera). Teksture nisu nimalo kvalitetne ali to se ne primjeti puno.
Nadalje, korišteno je par trikova za kompajliranje (nema main funkcije već direktno ide u _crtMain, ne koristi se standard library). Također, takvi programi nisu ni zdravi jer ne čiste za sobom (manje linija koda). Plus na kraju dolazi kompresija (popularni alat je UPX).
Imaš cijelu granituru trikova koji se koriste. Ako želiš nešto impresivno, pogledaj Krieger beta2 od farbrausch-a.
_________________ -- space available for rent --
|
|
[Vrh] |
|
Saf Forumski umjetnik


Pridružen/a: 10. 06. 2005. (21:55:28) Postovi: (1B0)16
Spol: 
Lokacija: Zagreb
|
|
[Vrh] |
|
|