Multimedijski sustavi

Izvor: KiWi

(Usporedba među inačicama)
Skoči na: orijentacija, traži
(Zadatak VIDEO_00 - Učitavanje i prikaz video snimke)
(KAM_01 - položaj kamere u 3D prikazu)
Redak 478: Redak 478:
Dodajte na scenu još neku sliku - po mogućnosti vlastitu, snimljenu mobitelom za vrijeme nastave.
Dodajte na scenu još neku sliku - po mogućnosti vlastitu, snimljenu mobitelom za vrijeme nastave.
 +
 +
[[Datoteka:KAM_01.zip]]
=== Zadatak A3D_02 - domaća zadaća ===
=== Zadatak A3D_02 - domaća zadaća ===

Inačica od 10:36, 11. prosinca 2014.


O kolegiju

Kolegij multimedijski sustavi se predaje na 2. godini diplomskog studija računarstva. Kolegij ima 30 sati predavanja i 15 sati vježbi. Predavanja i vježbe drži Goran Igaly

Predavanja i vježbe su četvrtkom od 12 do 15 u Praktikumu 4 (multimedijska učionica). Neka predavanja odnosno vježbe će se održavati u predavaonici 203 (telekonferencijska dvorana).

Voditelj kolegija: Goran Igaly

Web stranica MO

  • Prevelika slika koja nije skalabilna.
  • Header traka je prevelika (preveliki plavi prostor gore i dolje)
  • UML slika stoji ispred sadržaja.
  • CSS nije podešen za dane boje i veličinu fonta na malim ekranima (neka slova su prevelika a neka premala i pregusta (na iPod-u se nevidi izbornik u footer-u)).
  • Kad se otvori npr. "Katedra za metodiku nastave matematike i računarstva":
    • preveliki tekst PMF-Matematički odsjek -- treba cijeli tekst stati u jedan redak
    • nepravilan redoslijed: Naslov - Meni - Visual Paradigm - Sadržaj i onda donji dio
  • Pod izbornikom "Nastava" sada su samo "Nagrade", a ostatak "Nastave" je dolje (Raspored sati, Kolokviji, Ispiti, Kalendar nastave, Red predavanja)
  • Staza u naslovnici (breadcrumbs) se zove "Početna"
  • Raspored sati se ne može uopće čitati
  • Kod popisa zaposlenika - nepotrebne margine
  • "Konferencije" - ne trebaju bulleti

Uvod

THE INTERNET MUSEUM OF FLEXI/CARDBOARD/ODDITY RECORDS - razglednice koje sviraju

Tipična MM aplikacija iz nekog doba (neću reći kojega

0. zadatak - Instaliranje Processinga i drugih pomoćnih programa

  • Instalirajte Processing na računala na kojima ćete učiti i izrađivati zadatke za ovaj kolegij. Postoji verzija za Windows, Linux, Mac OS.
  • Instalirajte i mogućnost generiranja aplikacije za Android uređaje. Ovaj dio treba razraditi i opisati potrebne korake - gdje se nalazi Android SDK i koji su eventualni problemi. Za ovo tražim dobrovoljca - nekoga koga zanima razvoj aplikacija za mobilne uređaje i tko po mogućnosti ima određena iskustva. Ovdje opisati korake
  • Instalirajte programe:
    • FontForge - uređivanje i konverzija fontova
    • Calibre - za rad s e-knjigama
    • GIMP - besplatni program za obradu slika (tipa Photoshop)
    • Inkscape - uređivanje crteža u vektorskoj grafici
    • Image Composite Editor - sastavljanje panoramske slike iz niza fotografija ili video snimke
    • pan0 pregled panoramske snimke (temeljen na Flashu]
    • Pano2VR - ovo nemojmo za sada - mislim da ćemo koristiti jedan drugi program za prikaz panorame
    • Audacity - snimanje i uređivanje zvuka
    • Handbrake - konverzija video i audio zapisa, podržava razne enkodere i formate datoteka
    • AndySnap - za izradu snimke ekrana
    • Irfanview - moj omiljeni program za pregled i određene zahvate na fotografijama
  • U Praktikumu 4 imamo instaliran sustav Adobe Creative Suite 5, međutim nemamo licencu za instaliranje ovog sustava na studentska računala, pa ćemo dijelove ovog programa obrađivati na nastavi, a eventualnu pripremu seminara iz ovog dijela ćete raditi u Praktikumu.

Tekst kao dio multimedijskih aplikacija

Transkript: Randy Pausch Last Lecture: Achieving Your Childhood Dreams

Titlovi: Aimee Mullins: My 12 pairs of legs

Karaoke: Yesterday - 30 sekundi

Strip: Hogar Strašni

E-knjiga: Družba Pere Kvržice


Zadatak

Zadatak: Pretvorite neki tekst pisan u Wordu u e-knjigu. Tekst mora imati barem 8000 riječi. Kako ste zadovoljni dobivenim rezultatom. Opišite probleme na koje ste naišli i kako ste ih riješili. Generirajte HTMLZ i RTF oblike datoteke.

Zadatak

Isprobajte naredbu "Edit Book". Na temelju sučelja koje se prikazuje kod postupka "Edit Book" opišite od kojih se dijelova sastoji e-knjiga

Zadatak

Pokušajte neku PDF datoteku pretvoriti u e-knjigu. Na koje probleme nailazite

Zadatak

Pokušajte neku PDF datoteku čitati na mobitelu, tabletu ili čitaču e-knjiga. Kakav je osjećaj kod čitanja. Je li opravdan naziv PDF (Portable Document Format (PDF) is a file format used to present documents in a manner independent of application software, hardware, and operating systems.[2] Each PDF file encapsulates a complete description of a fixed-layout flat document, including the text, fonts, graphics, and other information needed to display it. In 1991, Adobe Systems co-founder John Warnock outlined a system called "Camelot"[3] that evolved into PDF.)

(PDF je nastao 1993 godine i ne prilagođava se malim formatima ekrana

Obrada zvuka

https://www.youtube.com/watch?v=XZvHdNZRWio

Programi za izradu medijskih sadržaja

Ovdje se nalaze popratni materijali korišteni na studentskim seminarima i prezentacijama

Seminarski radovi

  • Kompresiju podataka ćemo obraditi na jednom predavanju u obliku četiri studentska seminara - svaki u trajanju 25 minuta - Ukupno 100 minuta.
    • Kompresija teksta
    • Kompresija statične slike
    • Kompresija glazbenih datoteka
    • Kompresija videa

Na seminaru treba izložiti temelje na kojima se zasniva kompresija određene vrste podataka (tekst, zvuk, slika, video), prikazati ukratko princip rada jednog ili više algoritama i treba pripremiti nekoliko datoteka na kojima će studenti moći primijeniti opisane algoritme korištenjem jednog ili više programa za kompresiju. Analizirati dobivene rezultate - usporediti veličinu nekomprimirane i komprimirane datoteke. Predviđeni termin za održavanje seminara je 11. studenoga 2014.

Za istražiti

Adobe Creative Cloud

Uvod: https://www.youtube.com/watch?v=PlLR9ANGsOo&feature=youtu.be&noredirect=1

Processing - zadaci za vježbu

SCENA01 - Scena na kojoj se sve odvija

Napravite ekran širine 200 i visine 50 točaka, crne boje, bijele boje, svjetlo sive boje i tamno sive boje.

Scena_02 - priprema slike za rollup

Napravite ekran za pohranu slike koja će se tiskati na rollup stalku. Rollup stalak je veličine 200x85 cm, a rezolucija u kojoj je potrebno pripremiti sliku je 150 dpi. 1 inch je približno jednak 2.54 cm Dobiveni ekran popunite horizontalnim linijama koje prelaze od potpuno crne (na dnu ekrana) do potpuno bijele (na vrhu ekrana). Spremite dobivenu sliku u datoteku "Rollup.tif". Koliko je velika dobivena datoteka? Sliku otvorite u IrfanView-u i odredite područje u kojemu najbolje vidite razlike u nijansi sive boje. Gdje počinjete primjećivati horizontalne pruge? Kolika je širina tih pruga (iščitajte koordinate u IrfanView-u). Jesu li pruge iste boje po cijeloj širini? Gdje ih prestajete primjećivati? Zabilježite i usporedite svoje rezultate s drugim slušačima Dobivene rezultate ćemo usporediti. Kako biste pokušali ublažiti ove skokove?

U IrfanView-u napravite histogram ove slike? Što je histogram? Kako biste ga rastumačili?

U IrfanView promijenite sliku u crno-bijelu sliku. Spremite u datoteku Rollup2.tif (nekomprimirano). Koliko je velika dobivena datoteka?

Spremite datoteku uz LZW kompresiju. Koliko je velika dobivena datoteka? ____________

Spremite datoteku u TIF formatu uz razne oblike kompresije.

Spremite datoteku u JPG formatu uz različite kvalitete (100,90,80,70,60,50,40,30,20,10,1) i komentirajte dobivene veličine i kvalitetu.

Zadatak GRAF02 - Crtanje pravokutnika - detaljno

Nacrtati standardni pravokutnik u koordinatnom sustavu nije neki težak zadatak. Međutim korisno je razumjeti kako će točno izgledati standardni pravokutnik kada se nacrta na ekranu koji se sastoji od konačnog broja piksela. Nacrtajmo nekoliko pravokutnika i pod povećalom pogledajmo što se dešava. Sve crtamo na ekranu veličine 12x8 piksela

Zadat ćemo poziciju gornjeg lijevog kuta (x,y) i dimenzije pravokutnika (širina, visina) redom:

  • (2,2) i (4,3)
  • (2,2) i (4.5,3)
  • (2,2) i (4.5,3.5)
  • (2.1,1.7) i (4.5,3.2)
  • (2.1,1.7) i (4.5,3.2) - uz opciju noSmooth();

Zadatak PR01b

Nacrtajte dio parabole koja ima tjeme u točki (320,480), i prolazi točkama (0,0) i (640,0). Koja je jednadžba ove parabole? Veličina ekrana je 640x480 točaka

Maskirana slika - MS01

Maskirajmo sliku nekim jednostavnim geometrijskim likom, na primjer mnogokutom. Mnogokut nacrtamo naredbom beginShape, vertex, endShape

Datoteka:MS01.zip

size(640,480);
background(255);
fill(44);
beginShape();
vertex(50,20);
vertex(600,160);
vertex(190,400);
endShape(CLOSE);
saveFrame("izlaz1.jpg");

PImage sivko = loadImage("Sivko.jpg");
PImage maska =get();

size(1280, 480);

sivko.mask(maska);
image(sivko, 0, 0);

maska.filter(INVERT);
sivko.mask(maska);
image(sivko, 640, 0);
saveFrame("izlaz2.jpg");

Pomicanje maskirane slike po ekranu - MS01a

Na temelju prethodnog zadatka, koristeći funkcije setup() i draw(), napišite program koji će pomicati maskiranu sliku po ekranu u skladu s pozicijom miša. Pokazivač miša treba određivati poziciju središta slike koju pomičemo. Datoteka:MS01.zip

PImage sivko;
PImage maska;

void setup() {
  size(640,480);
  background(255);
  fill(44);
  beginShape();
  vertex(50,20);
  vertex(600,160);
  vertex(190,400);
  endShape(CLOSE);
  saveFrame("izlaz1.jpg");
  
  maska =get();
  maska.filter(INVERT);
  sivko = loadImage("Sivko.jpg");
  sivko.mask(maska);
  size(1280, 480);
}

void draw() {
  background(0);
  image(sivko, 0, 0); // ne više ovako
  image(sivko, mouseX-320, mouseY-240); // već ovako
}

PR02 - Redoslijed objekata, pomicanje i promjena veličine

Pripremite sliku pozadine, jednog statičnog objekta i jednog objekta koji će se pomicati. Napišite program koji će pomicati objekt tako da se nalazi između pozadine i statičnog objekta. Pritiskom na tipku + objekt se mora povećavati za određeni faktor, a pritiskom na tipku - se mora smanjivati za isti taj faktor (npr. 1.02). Možete li predložiti neko poboljšanje koda? Datoteka:PR02.zip

PImage livada,ruzmarin,miki;
float omjer,omjer2,visina;

void setup() {
  size(1024, 768);
  visina=200;
  
  livada = loadImage("livada.jpg");
  ruzmarin = loadImage("ruzmarin.png");
  miki = loadImage("Mickey_Mouse.png");
  omjer = float(ruzmarin.width)/ruzmarin.height;  
  omjer2 = float(miki.width)/miki.height;  
  
  frameRate(25);
}

void draw() {
  image(livada, 0, 0);
  image(miki, mouseX-130,mouseY-130,visina*omjer2,visina);
  image(ruzmarin, 100, 50,600*omjer,600);
  if (keyPressed) {
    if (key == '+')  { 
      visina*=1.02;
    }
    if (key == '-')  { 
      visina/=1.02;
    }
  }
}


Zadatak VEKT02 - Figure pentomina - transformacije koordinatnog sustava

Nacrtajte neku od 12 figura pentomina. Figure predstavljaju stilizirana slova I, L, P, V, X, F, Y, U Z, W,T, N Prvo nacrtajte koordinatnu mrežu 8x8 svijetlom bojom, a onda na njoj figuru pentomina. Dimenzije ekrana neka budu 800x800, a dimenzija jednog polja pentomina neka bude 100x100. Probajte ovo napraviti nekim programom za crtanje i vjerojatno ćete se dosta namučiti. Datoteka:Vekt02.zip

void setup() {
  size(640,640);
  background(188);
  stroke(111);
  for (int i=0;i<640;i+=80) {
    line(0,i,640,i);
    line(i,0,i,640);
  }
  
  stroke(22); fill(222);
  slovoP(); saveFrame("slika1.png");
  
  rotate(-PI/6);
  line(0,0,0,640);
  slovoP(); saveFrame("slika2.png");
  
  rotate(PI/6); translate(160,80);
  slovoP(); saveFrame("slika3.png");
  
  translate(-160,-80);
  scale(0.5);
  slovoP(); saveFrame("slika4.png");
}

void slovoP() {
  beginShape();
  vertex(80, 80);
  vertex(80, 320);
  vertex(160, 320);
  vertex(160, 240);
  vertex(240, 240);
  vertex(240, 80);
  endShape(CLOSE);
}

Zadatak A3D_01 - Treća dimenzija

Nacrtajte isto slovo iz pentomina ali mu dodajte treću dimenziju - tj. napravite visinu slova 100 Uputa: koristite renderer (kako bi se to hrvatski reklo?) OPENGL kako biste mogli dobiti sjene Crtanje slova napišite kao funkciju i stavite u posebnu datoteku. Datoteka:A3D 01.zip

Datoteka A3D_01.pde

void setup() {
  size(1200,700,OPENGL);
  frameRate(60);
  camera(1000, 1000, 1000, 300, 300, 50, 
       0.0, 1.0, 0.0);
}

void draw() {
  lights();
  translate(mouseX,mouseY/8);
  println(1);
  printMatrix();
  background(222);
  stroke(155);
  rotateX(PI/3);
  rotateY(PI*(float(mouseY)/600));
  //printMatrix();
  scale(0.5);
  //printMatrix();

  for (int i=-2000;i<2000;i+=100) {
    line(-2000,i,0,2000,i,0);
    line(i,-2000,i,2000);
  }

  fill(244,88,88);
  slovoP();
  translate (300,400);
  
  fill(244,244,88);
  slovoP();
  translate (800,800);
  rotateZ(PI);
  fill(88,88,244);
  slovoP();
  //println(mouseX,mouseY);
}

Datoteka slovoP.pde

void slovoP() {
  beginShape();
  vertex(100, 100,100);
  vertex(100, 400,100);
  vertex(200, 400,100);
  vertex(200, 300,100);
  vertex(300, 300,100);
  vertex(300, 100,100);
  endShape(CLOSE);
  
  //fill(244,88,88);
  ploha(100,100,0,100,400,100);
  ploha(100,400,0,200,400,100);
  ploha(200,400,0,200,300,100);
  ploha(200,300,0,300,300,100);
  ploha(300,300,0,300,100,100);
  ploha(300,100,0,100,100,100);
}

void ploha(float x1, float y1, float z1, float x2, float y2, float z2) {
  beginShape();
  vertex(x1, y1, z1);
  vertex(x2, y2, z1);
  vertex(x2, y2, z2);
  vertex(x1, y1, z2);
  endShape(CLOSE);
}


Zadatak Koord_00 - Crtanje uz afine transformacije

Napišite program kojim ćete ispitati djelovanje afinih transformacija na crtanje u Processingu. Nacrtajte neki jednostavni geometrijski oblik, napišite neki tekst ili prikažite neku sliku. O afinim transformacijama ravnine možete pročitati u časopisu math.e

Za razliku od linearnog operatora u ravnini, koji se zapisuje kvadratnom matricom reda 2, za zapis afine transformacije potreban je dodatni stupac u kojemu se zapisuje translacija.

Isprobat ćemo funkcije: rotate(), translate(), scale(), shearX(), shearY() resetMatrix(), printMatrix() Datoteka:KOORD 00.zip

PrintWriter txtdatoteka;
PMatrix matrica;
int i;

void draw() {
}

void setup() {
  size (640,480);
  txtdatoteka = createWriter("izlaz/matrice.txt");   // Kreira novu txt datoteku u  mapi "izlaz"
  i=0;
  stroke(0); fill(0); textSize(22);
  text("Tipke + i - za sljedeću i prethodnu transformaciju",30,80);
  text("Tipka . za kraj",30,180);
}

void crtaj(int i) {
  background(128);

  stroke(255,127,127);line(-1000,0,1000,0);   // koordinatne osi
  stroke(255,0,0);line(-1000,200,1000,200);  
  stroke(127,127,255);line(0,-1000,0,1000);
  stroke(0,0,255);line(200,-1000,200,1000);
  
  stroke(0);
  rect(10,10,45,30);                          // jednostavni geometrijeki lik
  textSize(32); 
  text("Dobar dan",100,50);                   // tekst
  saveFrame("izlaz/slika" + i + ".png");
  txtdatoteka.println("Matrica " + i +": ");
  ispisiTransformacijskuMatricuUDatoteku(txtdatoteka);
  println("Matrica " + i + ":");
  printMatrix();
  resetMatrix();
}


void ispisiTransformacijskuMatricuUDatoteku(PrintWriter pw) {
  float[] polje6 = new float[6];
  int i,j, indeks;
  matrica = getMatrix();
  matrica.get(polje6);
  for (i=0;i<=1;++i) {
    for (j=0;j<=2;++j) {
      indeks = 3*i+j;
      pw.print(indeks + ": " + polje6[3*i+j] + "    ");
    }
    pw.println();
  }
}


void keyTyped() {
  if (key == '+') {
    ++i; if (i==14) i=1;
  } else {
    --i; if (i==0) i=11;
  }
  if (key == '.') {
      txtdatoteka.flush(); // Ispisujemo preostali tekst u datoteku i ...
      txtdatoteka.close();      // ... zatvaramo datoteku
      exit();  
  }
  
  switch(i) {
    case 1: 
      crtaj(1); break;
    case 2: 
      scale(2); crtaj(2); break;
    case 3: 
      rotate(PI/6); crtaj(3);  break;
    case 4: 
      translate(100,0); crtaj(4); break;
    case 5: 
      translate(0,50); crtaj(5); break;
    case 6: 
      translate(80,40); crtaj(6);  break;
    case 7: 
      shearX(PI/6); crtaj(7); break;
    case 8: 
      shearY(PI/6); crtaj(8); break;
    case 9: 
      applyMatrix(1,0,0,1,-1,100); crtaj(9); break;
    case 10: 
      translate(125,0); crtaj(10); break;
    case 11: 
      scale(-1.5); 
      translate(-220,-220); crtaj(11); break;
    case 12: 
      scale(-1); 
      translate(-220,-220); crtaj(12); break;
    case 13: 
      applyMatrix(-1,0,400,0,1,100); crtaj(13); break;
    }
}

Zadatak VIDEO_00 - Učitavanje i prikaz video snimke

U Processingu se može jednostavno prikazivati video. Potrebno je samo uključiti biblioteku za rad s videom. Za vrijeme prikazivanja videa U Processingu dobivamo pojedine slike i možemo ih prikazivati na isti način kao i statične slike. VIDEO_00.zip

KAM_01 - položaj kamere u 3D prikazu

Na ekranu veličine 1024x768 nacrtajte jednostavnu sliku i prikažite je kao 3D prikaz. Kameru postavite na visinu 800 i tipkovnicom pomičite kameru. Pretpostavljena udaljenost kamere od x-y ravnine je takva da s visinom ekrana čini pravokutni trokut. Kamera se nalazi točno iznad sredine ekrana. Bitan je i smjer u kojem je uperena kamera. Pretpostavljeni smjer je takav da kamera gleda u središte dijela ravnine pokrivenog ekranom - dakle, u točku (width/2,height/2,0). Treći parametar je rotacija kamere. Udaljavanjem kamere se slika smanjuje.

U priloženom zadatku je nacrtan i plašt valjka (odnosno jedna njegova aproksimacija). Proučite kod kojim je to napravljeno.

Dodajte na scenu još neku sliku - po mogućnosti vlastitu, snimljenu mobitelom za vrijeme nastave.

Datoteka:KAM 01.zip

Zadatak A3D_02 - domaća zadaća

Parametrizirajte funkciju na način da se može kontrolirati veličina jedne ćelije, visina i boja slova. Veličina ćelije neka bude tipa float, a boja neka se zada heksadecimalno (kao u HTMLu). Kako biste napravili univerzalnu funkciju koja zna crtati sva slova i na koji način biste opisali slova (kojim tipom podataka) Datoteka:A3D 02.zip

U datoteku DZ1 opišite dvije nadogradnje postojećeg programa i priložite programski kod (u zip formatu) u kojemu su realizirane te nadogradnje.

Svoje rješenje (zipano) stavite u mapu Mapa-DZ1

Domaća zadaća

Proučite http://en.wikipedia.org/wiki/Seam_carving i napravite program koji danu sliku sužuje za jedan piksel po određenom kriteriju optimalnosti i to ponavlja zadani broj puta. Sužavanje za jedan piksel napišite kao funkciju i tu funkciju pozovite potreban broj puta. Rezultat svakog sužavanja spremite u datoteku. Opišite koji ste algoritam koristili. Svoje rješenje (Opis postupka, program i barem 2 testne slike s rezultatima) pošaljite na goran.igaly@gmail.com najkasnije do 2.12.2014.

Jednu implementaciju ovog algoritma možete vidjeti u GIMP-u

Generiranje aplikacije za Android pomoću Processinga

Datoteka:Android&Processing.pdf Potrebne preradnje - Hvala Silvi Haberl

Datoteka:Processing Eclipse.pdf - Hvala Silvi Haberl

http://www.openprocessing.org

  • share your sketches with others
  • help and collaborate with the community
  • improve and polish your programming skills
  • follow classes around the world teaching processing

Završni projektni zadaci

Završni projektni zadatak izrađuju grupe od 3 studenta. Izuzetno, grupu mogu sašinjavati 2 odnosno 4 studenta, ako se radi o jednostavnijem ili kompliciranijem zadatku. Svaki zadatak mora imati opis problema kojega obrađuje, popis korištene literature, sav kod i datoteke potrebne za prikaz rezultata rada na projektu. Također, ako projekt zahtijeva određeni hardver, treba specificirati hardver potreban za prezentaciju izrađenog projekta.

Ideje za završne radove

Realizacija pametne ploče pomoću štapa za pisanje. Ideja: obojiti običan drveni ili plastični štap određenom bojom. Razraditi dalje....

Literatura

  • “Getting Started with Processing, by Casey Reas and Ben Fry. Copyright 2010

Casey Reas and Ben Fry, 978-1-449-37980-3.” http://oreilly.com/catalog/0636920000570

  • Daniel Shiffman: Learning Processing, Elsevier 2008., www.learningprocessing.com


Tortoise SVN

http://voce.sourceforge.net/api/java/classvoce_1_1_speech_interface.html#e4

Panopto

Video editiranje se radi online

Dodavanje novog video zapisa u snimku:

U Editoru: Na kartici Streams "Add a video" (nalazi se na dnu)

Panoramski razgled fakulteta

PT Gui

Za slaganje više fotografija u panoramsku snimku: http://www.ptgui.com/order.html Na prvi pogled ne čini se bolji od Hugina pa se radi toga i činjenice da nije bespatan nećemo previše baviti njime.

http://www.ptgui.com/videotutorials.html

Hugin

Za slaganje više fotografija u panoramsku snimku, kao i PT Gui, samo besplatan.

http://hugin.sourceforge.net/

Pano2VR

Za pretvorbu panoramske snimke u interaktivnu panoramu:

Pano2VR converts spherical or cylindrical panoramic images into interactive 360º panoramas.

http://ggnome.com/pano2vr

microsoft image composite editor

http://research.microsoft.com/en-us/um/redmond/groups/ivm/ice/

pannellum:

http://www.mpetroff.net/software/pannellum/

pan0:

http://pan0.net/page.php?page=pan0&set_accept=1&perm=1


Ako pronađete još koji program koji slaže (1) panoramsku snimku ili (2) interaktivnu panoramu, molim postavite ovamo.

Materijali za panoramski razgled fakulteta

21.1.2014. snimili smo 3 niza fotografija

  1. Fotografije snimljene u prizemlju PMF-MO https://www.dropbox.com/s/i7cxl1aemf04g1p/Prizemlje.zip
  2. Praktikum 4 - sa stativa: https://www.dropbox.com/s/faruombff3xnlz9/Praktikum4%20-%20sa%20stativa.rar
  3. Praktikum 4 - iz ruke https://www.dropbox.com/s/s3z0v082kaj4zkw/rucno%200%2B1.rar

Nažalost, od 11 do 14 sati padala je kiša, pa nismo mogli snimiti planiranu vanjsku fotografiju.

Negdje ćemo smjestiti datoteku ... ... Koja sadrzi slijedece: "P1212654 - P1212699" - Hugin projekt, "drugi.tif" - slika u tiff formatu rezultat hugina, "drugi_gotovo.tif" - slika nakon obrade u photoshopu, "drugi_gotovo.jpg" - ista slika kao goru samo u jpg formatu za pan0; "pan0.swf" - pan0 program za prikaz slike "usage.txt" - predlozak za koristenje pan0 "proba.htm" - konacnan primjer stranice sa prikazom panorame.


Višestruko dodavanje slika u PowerPoint 2010 prezentaciju

http://smallbusiness.chron.com/import-multiple-photos-powerpoint-slides-39998.html

Popis slušača akademske godine 2013/14.

  1. Alan Kunštek
  2. Ivo Matijašević
  3. Marko Sikirić

Ranije godine

Zadaća

Na ovom linku možete pronaći tekst zadaće http://sdrv.ms/XWZYFl (PDF na SkyDrive-u)

Let the games begin!

Studentski seminari

13.12.2012

  • Krešimir Burić (HTML5 i multimedija - [1])
  • Anja Fadejev (okvirna tema - kompresija video zapisa)
  • Karolina Volarić (Closed captioning)

20.12.2012

  • Ivana Kolman
  • Anastasia Kruchinina
  • Nikola Filipović (videokonferencije)

Link za Adobe Connect:

http://meet42548924.adobeconnect.com


Molim studente

da mi se jave u vezi dogovora za temu (naslov) i termin seminara. Planirani datumi održavanja seminara su 13.12.2012 (3 seminara) i 20.12.2012 (3 seminara)

Neki prijedlozi tema: XML i multimedija, videokonferencije, titlovi, interaktivnost korištenjem Kinect, Wiimote,... )

Adobe Creative Suite 5

Photoshop (obrada slike)

04.10.2012. (Josip Grgurica, Miro Antonijević)

Soundbooth (obrada zvuka)

11.10.2012. (Sven Majerić, Petar Paradžik)

~ pogledati Dropbox folder 'Za sharanje' za uvodnu prezentaciju i video-tutorial (4 predavanja) 8)

After Effects

18.10.2012 (Božidar Ševo, Miloš Trifunović)

Lynda osnovni tutorial (file-ovi koji se koriste nisu uključeni, ali cijeli tutorial s materijalima možete naći na "određenim" stranicama :)) )

Zanimljivi video materijali i ljudi koji rade zanimljive efekte na Youtube-u:


Premiere

25.10.2012. (Ivan Gavran, Lovro Rožić)

Prikaz multimedijskih aplikacija (studentski seminari)

Sve seminare koje ste napravili za potrebe kolegija Multimedijski sustavi molim stavite u ovu mapu na docs.google.com

Usporedni tablični pregled prikazanih multimedijskih aplikacija


Adobe CS5

Green screen

Primjer za green screen - ulazni materijal Ulazni materijal audio Gaudeamus igitur

Uređeni primjer

Posjet dvorcu tame

Još jedan primjer

I jos jedan

Primjer

Ari na Karibima

Piroman

Adobe After Effects

Pingu

Piroman Returns

bla bla bla

Picek

Kompozicija jeden (zagorski)

Upside-down svemir

Razvoj aplikacija za Android

Android je operacijski sustav za mobilne uređaje, kao što su smartphone i tablet računala. Razvijen je od strane Open Handset Alliance pod vodstvom Googlea.

Google je 2005. godine kupio početnog razvijatelja sustava, Android Inc. Otvaranje Android distribucije je najavljeno 5. studenoga 2007. osnivanjem Open Handset Alliance, konzorcija 84 tvrtke iz područja hardvera, softvera i telekomunikacija. Ovaj konzorcij je stvoren s ciljem unapređivanja otvorenih standarda za mobilne uređaje.

Google je objavio većinu Android kôda pod licencom slobodnog softvera, a Android Open Source Project (AOSP) je zadužen za održavanje i daljnji razvoj operacijskog sustava Android.

Android se sastoji od jezgre napravljene na temelju jezgre operacijskog sustava Linux, sa softverom srednjeg sloja (middleware), knjižnicama i aplikacijskim programskim sučeljima (API) pisanim u programskom jeziku C, dok aplikacijski softver radi na aplikacijskom okviru koji uključuje Java-kompatibilne knjižnice temeljene na Apache Harmony. Android koristi virtualni stroj Dalvik sa prevođenjem "just-in-time" za izvršavanje prevedenog Java koda. Android ima veliku zajednicu razvijatelja koji pišu aplikacije ("apps") koje proširuju funkcionalnost mobilnih uređaja. Razvijatelji pišu prvenstveno u prilagođenoj verziji programskog jezika Java. Trenutno postoji više stotina tisuća aplikacija za Android. Aplikacije se mogu preuzeti s raznih mrežnih lokacija ili putem mrežnih trgovina, kao što su Android Market, trgovina aplikacija koju vodi Google.

Android je naveden kao najprodavanija platforma za pametne telefone (smartphone) na svijetu u posljednjem kvartalu 2010. godine (izvor Canalys).

Tutoriali za razvoj Android aplikacija

Android ADT PLugin for Eclipse

Android SDK

QR kodovi

Mrežni čitač QR koda

QR kod s opisom ineraloško petrografskog odjela HPM-a
Pokušajte pročitti što je zapisano ovim QR kodom

A QR code (abbreviated from Quick Response code) is a type of matrix barcode (or two-dimensional code) first designed for the automotive industry. More recently, the system has become popular outside of the industry due to its fast readability and comparatively large storage capacity. The code consists of black modules arranged in a square pattern on a white background. The information encoded can be made up of any kind of data (e.g., binary, alphanumeric, or Kanji symbols).[1]

Created by Toyota subsidiary Denso Wave in 1994 to track vehicles during the manufacturing process,[2] the QR code is one of the most popular types of two-dimensional barcodes. It was designed to allow its contents to be decoded at high speed.[3]

The technology has seen frequent use in Japan; the United Kingdom is the seventh-largest national consumer of QR codes.[4]

Razni materijali

Stayin' Alive In The Wall (Pink Floyd vs Bee Gees Mashup)

GraphStudio http://software.intel.com/en-us/forums/showthread.php?t=82148

Govor Martina Luthera Kinga

Prva projektna skupina - Specifikacija Robot za Google Wave za formule. Nažalost, Google Wave se ukida

Prva projektna skupina - XML i multimedija [2]

Tutorial za Flash na YouTube

Kompresija video zapisa - (Mediji:Kompresija_video_zapisa_-_Ivo_Doko.pdf seminarski rad, autor Ivo Doko)

Intro to After Effects, Soundbooth asn Adobe Premiere Pro - 25 minuta

Premier Pro CS5 Green Screen Ultra Key - 8 minuta

Computable Document Format


Zanimljiva diskusija o CDF-u

CDF vs. Dexy -- nije toliko bitno



Medevial helpdesk - engleski Isto to ali nekoliko stotina godina kasnije


Gertie, the Dinosaur

O otvaranju Adobe muzeja

[3]

Johnny Lee

[4]

Audacity

Audacity Materijali 1

Audacity Materijali 2



1. predavanje

Promjena medija:

Medevial helpdesk - engleski


Rana animacija

Gertie, the Dinosaur

Multimedijski centar u Zagrebu, 1976. godine.

Jednostavna interakcija u Flashu

[Veselo društvo - ovo sam jedva našao...]

Myst - slike

Myst - glazba

Bryce Create breathtaking realistic 3D landscapes and animations with DAZ 3D Bryce. The easy user interface simplifies the design process for a novice or the seasoned professional. Start out building or importing a landscape as impressive as the Grand Canyon.

Kako se koristi pametna (interaktivna) ploča

Završni projekti

Ovdje se navodno može dobiti besplatn hosting s 1,5 Gb prostora i 100 Gb prometa bez IKAKVIH reklama, koristenje phpa i mysqla. Lijepo molim grupu koja je napravila multimedijsku prezentaciju fakulteta da stranice smjesti ovamo.

Ranije godine

Akademska godina 2011/12.

Multimedizacija MIneraloško-petrografskog odjela HPM-a

Obrazac za pisanje sažetka projekta Wiki s pričama iz HPM

Datum Student(i) Naslov seminara Pisani materijali
26.09.2011 Monika Burić, Nina Katić ThinkGeek ThinkGeek
26.09.2011 Nikolina Dragić, Ivo Ivanišević IMDB IMDB
03.10.2011 Saša Stanko WeChooseTheMoon
03.10.2011 Jakob Werner Boxee Boxee
03.10.2011 Ari Kajtezovic, Željka Strmečki HANSON.NET HANSON.NET
03.10.2011 Hrvoje Peradin StumbleUpon StumbleUpon
10.10.2011 Tomislav Glavaš, Dubravko Antunović UEFA Uefa.com pisani dokument
10.10.2011 Josipa Nikolić, Marena Maraksović AGENCYNET web stranice
10.10.2011 Slađana Trač, Marijana Milišić ARTREA ARTREA
10.10.2011 Ana-Marija Bilić, Želimira Ivček, Bojan Poturica ESPN ESPN
17.10.2011 Saša Buzov, Ena Melvan Story StoryHr
21.11.2011 Nikola Adžaga Last.fm Last.fm
28.11.2011 Vesna Milenković PokloniMe PokloniMe

Akademska godina 2010/11

Popis slušača

Tihomir Lolić 1191208603 \begin{array}{c}\mathsf{tlolic}\end{array}@\begin{array}{c}\mathsf{student.math.hr}\end{array}

Matej Mihelčić 1191208853 matej_mihelcic (AT) yahoo (.) com

Ante Jukić 1191210325 \begin{array}{c}\mathsf{djuka7}\end{array}@\begin{array}{c}\mathsf{student.math.hr}\end{array}

Ana Ujčić 1191210234

Maja Novak 1191210143 novak65@gmail.com

Josip Šumečki, 1191205888, \begin{array}{c}\mathsf{shumi.1337}\end{array}@\begin{array}{c}\mathsf{gmail.com}\end{array}

Dejan Peretin, 1191203355, dperetin@gmail.com

Petra Podolski, 1191206955

Maja Rogulja, 1191205713, 80maja08@gmail.com

Sanja Cvetković 1191200103, informerica@gmail.com

Ivan Androš, 1191202288, ivan.andros@gmail.com

Ivan Andrić, 0036397756, andric.ivan (na) gmail (tocka) com

Nikola Jerić, 1191198863

Patrik Đurđević, 1191194469, patrikd@student.math.hr

Nena Kekez, 1191207611

Nenad Kuren, 1191207557, nkuren@student.math.hr

Nikola Čaldarević 1191199096

Denis Kežman, 1191205893

Mia Mikecin, 1191202503 mia.mikecin@gmail.com

slika 1920 x 1080 - za test prezentacijskih mogućnosti

Josip Šumečki Slika i njezin source code

Patrik Đurđević 3 profi slike :)

Nenad Kuren [5]

Matej Mihelčić Slike

Tihomir Lolić Slika

Nikola Jerić Slika

Ana Ujčić Slika

Ante Jukić Slika

Dejan Peretin slika filmić

Ivan Androš Slika

Sanja Cvetković Slika

Maja Rogulja Slika

Mia Mikecin Slika Slika

Nikola Čaldarević slika1 slika2

Ivan Andrić Slika

Maja Novak Slika

Nena Kekez Slika

Petra Podolski slika

Studentski seminari

Datum Student(i) Naslov seminara
07.10.2010 Sanja Cvetković & Maja Rogulja LEDOLAND.doc Ledoland link
30.09.2010 Patrik Đurđević & Nenad Kuren Last.fm
07.10.2010 Petra Podolski, Dejan Peretin Prezi prezentacija
14.10.2010 Denis Kežman i Josip Šumečki Google Image Swirl, Prezentacija
14.10.2010 Nikola Jerić i Ivan Andrić Ted, Prezentacija
14.10.2010 Nikola Čaldarević Google TV,filmić
30.09.2010 Ana Ujčić, Maja Novak Sve i svašta
30.09.2010 Matej Mihelčić, Tihomir Lolić BBC news
21.10.2010 Mia Mikecin Artcyclopedia, Prezentacija


21.10.2010., Josip Šumečki, Vektorska grafika na primjeru SVG formata slike, Prezentacija

18.11.2010. Ivan Androš: OASYS prezentacija

2.12.2010., Matej Mihelčić, Tihomir Lolić, Ante Jukić : Vektorska i bitmap grafika Prezentacija1 Prezentacija2 Prezentacija3

2.12.2010., Maja Novak, Ana Ujčić, Boja Prezentacija

3.12. 2010 Sanja Cvetković & Maja Rogulja: Animacija Dokument MS Animacija Prezentaciju u Preziju

3.12.2010., Nenad Kuren, Nena Kekez; XML i multimedija Prezentacija

9.12.2010., Patrik Đurđević, Denis Kežman - Zvuk Prezentacija

9.12.2010. Petra Podolski, Dejan Peretin : Principi dizajna Prezentacija

2,3.9.12.2010. Nikola Čaldarević, Nikola Jerić, Ivan Andrić i Mia Mikecin : video konferencija Konferencija MS WordKonferencija prezentacijaPrijava domacinaPrijava gosta

Akademska godina 2009/10

Popis slušača

Andreja Jerešić - GIMP [6]

Goran Ljubej - GIMP - 2.zadaća (Lupus Atelier)

Dino Malpera - GIMP [7]

Ilija Pavlic - GIMP [8]

Antonija Malenica - GIMP [9]

Jurica Levatić - GIMP [10], Analiza multimedijalne aplikacije [11]


Studentski seminari

Bitmap slike (Jurica Levatić i Goran Ljubej) - .pptm, .docx

Prva projektna skupina - Google Wave Robot - .pdf

Seminare preveliki za upload na kiwi nalaze se ovdje.

Osobni alati