Umjetna inteligencija — domaće zadaće (2014/2015)
Zadnja promjena: 16. veljače 2015. (26. svibnja 2018.)
Domaće zadaće: većina zadataka je iz pretraživanja prostora stanja
i igranja igara. Popis s linkovima na literaturu je ispod.
Zadatak:
Treba napisati program koji rješava osnovni problem ili neku varijaciju
(dozvoljeno je i više njih, po izboru).
- Napomene:
-
U literaturi je dan samo opis osnovnog problema, eventualno i opis raznih
varijacija na temu problema.
-
Sve ostalo: izbor varijacije, planiranje ulaza, izlaza, izbora
raznih algoritama, implementacije, vizualizacije, testiranja i sl.,
je ``slobodno'' i nagrađuje se kao dio rješenja.
-
U zadacima za pretraživanje prostora stanja dozvoljeno je testirati
i usporediti razne algoritme
za neinformirano i informirano traženje, s proizvoljno
odabranim heuristikama.
-
U zadacima s igrama, program treba simulirati igrača, a dozvoljeno
je testirati i usporediti razne algoritme i varijacije,
na pr., minimax, alfa–beta podrezivanje, variranje poretka pretrage.
-
Ne morate se ``ubiti'', napravite nešto razumno u razumnom vremenu.
Ovo je samo zadaća, a ne veliki projekt!
- Rješenje je program koji radi to što treba — predajete osobno
(vaš laptop ili praktikum).
- Kako se bira zadatak?
-
Za zadaću se bira 1 (jedan) od ponuđenih zadataka.
-
Dozvoljeno je raditi u grupi (timu) od najviše 2 studenta.
-
Svaki od zadataka smije biti izabran od najviše 2 studenta
ili jedne grupe.
-
Izbor zadatka ide po sistemu: tko se prvi (pri)javi, njegov je!
-
U prijavi za grupni rad, treba navesti: ``grupni rad'' i oba člana grupe.
-
Realizacija prijave ide preko
foruma za kolegij,
na temi za domaće zadaće.
-
Prije izbora zadatka, prvo pogledajte na forum koji zadaci su već
izabrani. To je jedini mjerodavni popis!
Na ovom popisu povremeno će se dodavati imena studenata uz već
izabrane zadatke.
- Termini za predaju zadaća:
- prije kolokvija: ponedjeljkom iza predavanja (u 15 sati)
i petkom u vrijeme konzultacija (12–14 sati)
- za vrijeme kolokvija:
petkom u vrijeme konzultacija (12–14 sati)
- Zadnji rok:
ponedjeljak, 16. veljače 2015., u 14 sati.
- Kodeks ponašanja ili ``pravila igre'': pogledati kraj slajdova za
1. predavanje.
Popis zadataka po područjima
- Problemi pretraživanja
-
Misionari i kanibali, ili ljubomorni muževi, generalizacije
-
Lisica, guska i grah (vuk, koza i kupus), generalizacije
-
Most i baklja
-
Lovac na blago (otvoreni minesweeper)
-
Keramičar — slagalica s pločicama
-
Sudoku
-
KenKen — modernija varijanta Sudoku slagalica
-
Str8ts — kombinacija Sudokua i pokerske skale
-
Kakuro
-
8 kraljica, 32 skakača, i sl., generalizacije
-
Konjićevi skokovi, obilazak ploče, nepresijecanje puteva, generalizacije ploče i figura
-
Nema tri točke na pravcu, generalizacije na pravokutnu (ne-kvadratnu) mrežu
-
15 slagalica, generalizacije (razne veličine)
-
Klotski slagalica (Sliding block puzzle), generalizacije oblika
-
Preskakanje čunjića (Peg solitaire), generalizacije oblika
-
Pentomino, generalizacije oblika, restrikcije komada
-
Hanojski tornjevi, generalizacije na više igala, restrikcija poteza
-
Rubikova kocka
-
Sokoban
-
Žabe i krastače — ovaj problem se može promatrati i kao igra dva igrača
(v. RN, zadatak 5.8, str. 197)
- Igranje igara
-
Hexapawn — igra pješaka na šahovskoj ploči
-
Šah dama — pojednostavljena dama na šahovskoj ploči
-
Grundyjeva igra
-
Mastermind
-
Reversi (Othello), generalizacije na razne ploče (na pr., na manje)
-
Točke i kvadrati (Dots-and-Boxes)
-
Qubic — križić-kružić (tic-tac-toe) u tri dimenzije
-
Kvantni križić-kružić
-
Backgammon — igra s bacanjem kocaka (ExpectiMiniMax)
- Zahvale:
- Ideje i materijali za većinu zadataka:
Matko Bošnjak, Goranka Nogo i Renata Svedrec.
- Priprema i sređivanje dodatnih materijala: Sanja Singer.